Comunicação e organizações em regiões de tabaco : que perspectivas são percebidas?
View/ Open
Date
2016Type
Title alternative
Communication and organizations in tobacco-growing regions : what perspectives are perceived?
Subject
Abstract in Portuguese
Este artigo procura identificar e compreender as representações dos agricultores de tabaco sobre os processos de comunicação das empresas de tabaco do sul do Brasil. Destacamos que a empresa tem no instrutor técnico (profissional preparado para orientar tecnicamente os agricultores) o principal meio para se relacionar e comunicar com esse público. Para revelar as representações, foram realizadas 27 entrevistas semiestruturadas em profundidade. Complementarmente, realizou-se observação participa ...
Este artigo procura identificar e compreender as representações dos agricultores de tabaco sobre os processos de comunicação das empresas de tabaco do sul do Brasil. Destacamos que a empresa tem no instrutor técnico (profissional preparado para orientar tecnicamente os agricultores) o principal meio para se relacionar e comunicar com esse público. Para revelar as representações, foram realizadas 27 entrevistas semiestruturadas em profundidade. Complementarmente, realizou-se observação participante com o objetivo de compreender os motivos que movem escolhas dos sujeitos sob a perspectiva das representações. A pesquisa revelou que o acesso da maior parte dos produtores a informações somente acontece a partir da mediação do instrutor técnico. ...
Abstract
This article aims to identify and understand the representations of tobacco farmers about the communication processes of tobacco companies in southern Brazil. We emphasize that the company’s technical instructor (a professional trained to technically guide farmers) is its primary means to relate and communicate with that public. Twenty-seven semi-structured in-depth interviews were conducted to reveal the farmers’ representations. In addition, participant observation was made in order to unders ...
This article aims to identify and understand the representations of tobacco farmers about the communication processes of tobacco companies in southern Brazil. We emphasize that the company’s technical instructor (a professional trained to technically guide farmers) is its primary means to relate and communicate with that public. Twenty-seven semi-structured in-depth interviews were conducted to reveal the farmers’ representations. In addition, participant observation was made in order to understand the motives driving the subjects’ choices from the perspective of representations. Research has shown that most producers only have access to information through the mediation of the technical instructor. ...
In
Questões Transversais : revista de epistemologias da Comunicação. São Leopoldo : Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Vol. 4, n. 8, (jul./dez. 2016), p. 92-98
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40917)Applied and Social Sciences (4180)
This item is licensed under a Creative Commons License