Advantages and challenges for Brazilian export of frozen beef
Fecha
2011Autor
Otro título
Vantagens e desafios para à exportação brasileira de carne bovina congelada
Materia
Abstract
The objectives of this research were to analyse data on the international market of frozen boneless beef and to classify its participants into groups according to their trade relationships, identifying the main factors that influence the preference of a country to beef from a determined supplier country. International beef trade is composed of two markets: in one of them, the relationships between supplier and client depend on the lowest price, and Brazil is found in favorable conditions; and t ...
The objectives of this research were to analyse data on the international market of frozen boneless beef and to classify its participants into groups according to their trade relationships, identifying the main factors that influence the preference of a country to beef from a determined supplier country. International beef trade is composed of two markets: in one of them, the relationships between supplier and client depend on the lowest price, and Brazil is found in favorable conditions; and the other, the relationships are preferably based on the sanitary quality of the herd and traceability systems recognized by the purchaser, to which Brazilian participation is low. ...
Resumo
Os objetivos nesta pesquisa foram analisar os dados referentes ao mercado internacional de carne bovina congelada desossada e classificar seus participantes em grupos de acordo com suas relações comerciais elencando os principais fatores que influenciam a preferência de um país pela carne bovina de determinado país fornecedor. O comércio internacional de carne bovina é composto de dois mercados: num deles as relações entre fornecedor e cliente dependem do menor preço e Brasil encontra-se em con ...
Os objetivos nesta pesquisa foram analisar os dados referentes ao mercado internacional de carne bovina congelada desossada e classificar seus participantes em grupos de acordo com suas relações comerciais elencando os principais fatores que influenciam a preferência de um país pela carne bovina de determinado país fornecedor. O comércio internacional de carne bovina é composto de dois mercados: num deles as relações entre fornecedor e cliente dependem do menor preço e Brasil encontra-se em condições favoráveis; e no outro as relações se dão preferencialmente em razão da qualidade sanitária do rebanho e de sistemas de rastreabilidade reconhecidos pelo comprador, cuja participação do Brasil é pequena. ...
En
Revista brasileira de zootecnia= Brazilian journal of animal science [recurso eletrônico]. Viçosa, MG. Vol. 40, n. 1 (jan. 2011), p. 200-209
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