Bibliotec II : o bibliotecário mediador propiciando a inclusão informacional, social, educacional e digital através da EAD
View/ Open
Date
2006Type
Title alternative
BIBLIOTEC II: the librarian acting as a mediator on a Distance Learning Program which leads to people inclusion in social, educational and digital affairs
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Ressalta a importância da aprendizagem colaborativa realizada em um ambiente de EAD mediado por computador. Aborda o oferecimento e realização do curso BIBLIOTEC II, realizado pelo Departamento de Ciências da Informação da FABICO/ UFRGS, tendo como foco as bibliotecas públicas e escolares e a participação de bibliotecários e acadêmicos de Biblioteconomia de diferentes regiões do país. A educação e a inclusão social, digital e profissional das Pessoas com Necessidades Educacionais Especiais - PN ...
Ressalta a importância da aprendizagem colaborativa realizada em um ambiente de EAD mediado por computador. Aborda o oferecimento e realização do curso BIBLIOTEC II, realizado pelo Departamento de Ciências da Informação da FABICO/ UFRGS, tendo como foco as bibliotecas públicas e escolares e a participação de bibliotecários e acadêmicos de Biblioteconomia de diferentes regiões do país. A educação e a inclusão social, digital e profissional das Pessoas com Necessidades Educacionais Especiais - PNEEs e o bibliotecário como educador e mediador, junto com os professores e os alunos, no uso das Tecnologias de Informação e de Comunicação - TICs, nos processos de interação, colaboração, cooperação em ambientes virtuais de aprendizagem - AVAs, a acessibilidade, entre outros temas de relevância foram temáticas amplamente discutidas e analisadas pelos participantes. ...
Abstract
This work stresses the importance of a collaborative learning method based on a computer-mediated learning environment. It points out the BIBLIOTEC II course, organized and offered by the FABICO’s/ UFRGS’ Information Science Department, focusing on public and private libraries as well as on academic libraries for students and which included the participation of librarianship students from different parts of Brazil .Among many relevant themes ,it emphasizes the education, digital, professional a ...
This work stresses the importance of a collaborative learning method based on a computer-mediated learning environment. It points out the BIBLIOTEC II course, organized and offered by the FABICO’s/ UFRGS’ Information Science Department, focusing on public and private libraries as well as on academic libraries for students and which included the participation of librarianship students from different parts of Brazil .Among many relevant themes ,it emphasizes the education, digital, professional and social inclusion of people with special education needs (PEENs) and discusses role of the librarianship as educator and mediator acting together with teachers and students in the use of collaborative and cooperative methods in virtual-learning environments (VLE )and matters of accessability. ...
In
Informação & Sociedade : estudos. João Pessoa, PB. Vol. 16, n.2 (2006), p. 127-141
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39123)Applied and Social Sciences (3965)
This item is licensed under a Creative Commons License