Uma avaliação crítica sobre a Teoria de Endomarketing
View/ Open
Date
2008Author
Advisor
Academic level
Specialization
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este estudo utilizou-se do método de pesquisa exploratório, com abordagem qualitativa. A pesquisa qualitativa realizada objetivou associar a teoria de Endomarketing às teorias de Marketing, Recursos Humanos e Gestão de Pessoas. Para a elaboração das Considerações Finais elaborou-se dois questionários semi-estruturados, com entrevistas em profundidade, onde analisou-se as respostas dos entrevistados das áreas de abrangência deste estudo, bem como a literatura pré-existente que abordasse as áreas ...
Este estudo utilizou-se do método de pesquisa exploratório, com abordagem qualitativa. A pesquisa qualitativa realizada objetivou associar a teoria de Endomarketing às teorias de Marketing, Recursos Humanos e Gestão de Pessoas. Para a elaboração das Considerações Finais elaborou-se dois questionários semi-estruturados, com entrevistas em profundidade, onde analisou-se as respostas dos entrevistados das áreas de abrangência deste estudo, bem como a literatura pré-existente que abordasse as áreas de Endomarketing, Marketing e Gestão de Pessoas. ...
Abstract
In this project, it was applied the method of exploratory research with qualitative approach. The qualitative research accomplished, had the purposed to associate the Endomarketing Theory to the theories of marketing, human resources and people management. To develop the final considerations, it was used two questionaries halfstructuralized and profound interviews where it was analyzed the answer of the interviewed ones from the estudied embrace area, as well as the preexisting literature that ...
In this project, it was applied the method of exploratory research with qualitative approach. The qualitative research accomplished, had the purposed to associate the Endomarketing Theory to the theories of marketing, human resources and people management. To develop the final considerations, it was used two questionaries halfstructuralized and profound interviews where it was analyzed the answer of the interviewed ones from the estudied embrace area, as well as the preexisting literature that approaches Endomarketing, Marketing and people management. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Administração. Curso de Especialização em Marketing.
Collections
-
Applied and Social Sciences (3537)
This item is licensed under a Creative Commons License