Proposta de plano de marketing para Atrium Telecom/RS
View/ Open
Date
2008Author
Advisor
Co-advisor
Academic level
Specialization
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho tem como objetivo criar um Plano de Marketing para a Atrium Telecom no Rio Grande do Sul. O trabalho teve como propósito realizar uma análise situacional da empresa que proporcione a criação, desenvolvimento e implementação de estratégias competitivas. O projeto foi desenvolvido utilizando uma abordagem qualitativa através de um estudo de caso. Foram utilizados dados primários e secundários. Os dados primários foram coletados diretamente nos relatórios da empresa, no site da ...
O presente trabalho tem como objetivo criar um Plano de Marketing para a Atrium Telecom no Rio Grande do Sul. O trabalho teve como propósito realizar uma análise situacional da empresa que proporcione a criação, desenvolvimento e implementação de estratégias competitivas. O projeto foi desenvolvido utilizando uma abordagem qualitativa através de um estudo de caso. Foram utilizados dados primários e secundários. Os dados primários foram coletados diretamente nos relatórios da empresa, no site da empresa e dos concorrentes. Já os dados primários foram coletados através de entrevistas em profundidade com gestores da empresa. A partir da análise situacional foi possível traçar algumas estratégias e, então, criado um plano de ação para que estas sejam implementadas. Ao final do trabalho são feitas algumas considerações a respeito das análises e das estratégias traçadas. ...
Abstract
The following research has the objective to create a Marketing Plan for the Atrium Telecom at Rio Grande do Sul. The plan has the purpose to develop a situational analysis of the company offering the creation, development and implementation of competitive strategies. The project was developed using a qualitative approach through a case study. It was use primary and secondary datas. The primary was collected directly through the company reports and at their own web site and at competitor's web s ...
The following research has the objective to create a Marketing Plan for the Atrium Telecom at Rio Grande do Sul. The plan has the purpose to develop a situational analysis of the company offering the creation, development and implementation of competitive strategies. The project was developed using a qualitative approach through a case study. It was use primary and secondary datas. The primary was collected directly through the company reports and at their own web site and at competitor's web site. The secondary data's were collected through a depth interview with the managers. From the situational analysis it was possible to draw some strategies, out of that it was created an action plan to be implemented. At the end of this work it was made some considerations of the company that was the object of this study. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Administração. Curso de Especialização em Marketing.
Collections
-
Applied and Social Sciences (3537)
This item is licensed under a Creative Commons License