Modos de fazer crer no audiovisual de reconstituição histórica
View/ Open
Date
2011Type
Title alternative
Ways to make believe in the audiovisual of historical reconstruction
Subject
Abstract in Portuguese
A produção de imagens técnicas na contemporaneidade, especificamente as imagens audiovisuais, é cada vez mais afetada pelas possibilidades de criação e manipulação via computadores. No presente artigo, discute-se a interferência na produção de imagens em computador, bem como a produção de detalhe e fragmentos imagéticos como modos de fazer crer em uma representação do passado, especificamente no audiovisual de reconstituição histórica. As possibilidades técnicas de criar imagens do passado com ...
A produção de imagens técnicas na contemporaneidade, especificamente as imagens audiovisuais, é cada vez mais afetada pelas possibilidades de criação e manipulação via computadores. No presente artigo, discute-se a interferência na produção de imagens em computador, bem como a produção de detalhe e fragmentos imagéticos como modos de fazer crer em uma representação do passado, especificamente no audiovisual de reconstituição histórica. As possibilidades técnicas de criar imagens do passado com verossimilhança e efeito de sentido de verdade interfere no processo de fazer crer e credibilidade dos espectadores nesse tipo de imagem. ...
Abstract
The production of images in the contemporaneity, specifically the audiovisual images, is increasingly affected by the possibilities of creation and manipulation in computers. In this article it is discussed the interference in the production of computer images to make one believe in representing the past, in other words, in an audiovisual of historical reconstruction. The possible techniques of production to produce images of the past with likelihood and effect of truth interferes with the proc ...
The production of images in the contemporaneity, specifically the audiovisual images, is increasingly affected by the possibilities of creation and manipulation in computers. In this article it is discussed the interference in the production of computer images to make one believe in representing the past, in other words, in an audiovisual of historical reconstruction. The possible techniques of production to produce images of the past with likelihood and effect of truth interferes with the process of make believe and credibility of the viewers in these kind of images. ...
In
Revista FAMECOS : mídia, cultura e tecnologia. Porto Alegre. Vol. 18, n. 1 (jan./abr. 2011), p. 98-110.
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40977)Applied and Social Sciences (4187)
This item is licensed under a Creative Commons License