Professores em transformação : dialogismo e interatividade na web
View/ Open
Date
2010Author
Advisor
Academic level
Specialization
Abstract in Portuguese (Brasil)
Professores em transformação: interatividade e dialogismo na web. Este artigo se propõe a refletir sobre a importância da apropriação das Tecnologias da Informação e da Comunicação e a criação de redes virtuais de aprendizagem por educadores, considerando a experiência de alunos do Curso de Pedagogia - Modalidade a Distância (PEAD/UFRGS). O caráter interativo e colaborativo da web 2.0 é visto como fator determinante para a transformação das práticas educacionais, pelas possibilidades de sociali ...
Professores em transformação: interatividade e dialogismo na web. Este artigo se propõe a refletir sobre a importância da apropriação das Tecnologias da Informação e da Comunicação e a criação de redes virtuais de aprendizagem por educadores, considerando a experiência de alunos do Curso de Pedagogia - Modalidade a Distância (PEAD/UFRGS). O caráter interativo e colaborativo da web 2.0 é visto como fator determinante para a transformação das práticas educacionais, pelas possibilidades de socialização dos espaços discursivos e de encontro com o outro. ...
Abstract
Teachers in transformation: Interactivity and dialogism on the web. This article offers to reflect over the importance of reshaping information and communication technologies and the creation of virtual networks developed for learning by educators, considering the experience of the Pedagogy Course – From a distance (PEAD/UFRGS) students. The 2.0 Web Tool’s interactive and collaborative features are considered one of the most important factors for the educational practices transformation because ...
Teachers in transformation: Interactivity and dialogism on the web. This article offers to reflect over the importance of reshaping information and communication technologies and the creation of virtual networks developed for learning by educators, considering the experience of the Pedagogy Course – From a distance (PEAD/UFRGS) students. The 2.0 Web Tool’s interactive and collaborative features are considered one of the most important factors for the educational practices transformation because of its possibilities of interaction in discursive spaces and also of meeting one another. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Educação. Curso de Especialização em Tutoria Em Educação a Distância ESPEAD.
Collections
-
Humanities (1949)
This item is licensed under a Creative Commons License