Uma revisão da literatura sobre a pesquisa em ensino de Mecânica Quântica no período de 1999 a 2009
View/ Open
Date
2011Type
Title alternative
A review of the literature of resarch on the teaching of Quantum Mechanics from 1999 to 2009
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Apresentamos os resultados de uma revisão da literatura sobre a pesquisa em Ensino de Mecânica Quântica (MQ). A classificação adotada para os trabalhos foi inspirada nas de Ostermann e Moreira (2000) e de Greca e Moreira (2001), chegando a cinco grupos: propostas didáticas, implementações de propostas didáticas, estudos de concepções, análise curricular e críticas aos cursos introdutórios de MQ e análise teórica/epistemológica. Verificou-se um aumento progressivo no número de publicações de tra ...
Apresentamos os resultados de uma revisão da literatura sobre a pesquisa em Ensino de Mecânica Quântica (MQ). A classificação adotada para os trabalhos foi inspirada nas de Ostermann e Moreira (2000) e de Greca e Moreira (2001), chegando a cinco grupos: propostas didáticas, implementações de propostas didáticas, estudos de concepções, análise curricular e críticas aos cursos introdutórios de MQ e análise teórica/epistemológica. Verificou-se um aumento progressivo no número de publicações de trabalhos na área. ...
Abstract
We present here the findings of a review of the literature related to research on the teaching of Quantum Mechanics (QM). The classification we used was based on the ones by Ostermann and Moreira (2000) and Greca and Moreira (2001) and it ended up arranged in five groups: didactic proposals, implementation of didactic proposals, studies on students’ conceptions, curriculum analysis and criticisms of introductory QM courses, and theoretical/epistemological analysis. We verified a progressive inc ...
We present here the findings of a review of the literature related to research on the teaching of Quantum Mechanics (QM). The classification we used was based on the ones by Ostermann and Moreira (2000) and Greca and Moreira (2001) and it ended up arranged in five groups: didactic proposals, implementation of didactic proposals, studies on students’ conceptions, curriculum analysis and criticisms of introductory QM courses, and theoretical/epistemological analysis. We verified a progressive increase in the number of papers published in this area. ...
In
Revista brasileira de ensino de ciência e tecnologia. Ponta Grossa. Vol. 4, no. 3 (set./dez. 2011), p. 1-34
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40917)Exact and Earth Sciences (6197)
This item is licensed under a Creative Commons License