Introdução à mecânica quântica : uma proposta de minicurso para o ensino de conceitos e postulados fundamentais
View/ Open
Date
2010Type
Title alternative
Introduction to quantum mechanics : a proposal for a short course for the teaching of fundamental concepts and postulates
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Analisa-se a viabilidade de uma proposta pedagógica de curta duração para o ensino de Mecânica Quântica (MQ) em nível introdutório. Foi elaborado um minicurso visando criar situações propícias para o ensino dos conceitos fundamentos contidos nos primeiros princípios da MQ. O minicurso teve três apresentações, a primeira ocorrendo no II Encontro Estadual de Ensino de Física, realizado na Universidade Federal do Rio Grande do Sul, em Porto Alegre, RS, e as outras duas na VII Semana da Física, na ...
Analisa-se a viabilidade de uma proposta pedagógica de curta duração para o ensino de Mecânica Quântica (MQ) em nível introdutório. Foi elaborado um minicurso visando criar situações propícias para o ensino dos conceitos fundamentos contidos nos primeiros princípios da MQ. O minicurso teve três apresentações, a primeira ocorrendo no II Encontro Estadual de Ensino de Física, realizado na Universidade Federal do Rio Grande do Sul, em Porto Alegre, RS, e as outras duas na VII Semana da Física, na Universidade do Estado de Santa Catarina, em Joinville, SC, Brasil. ...
Abstract
We analyze the viability of a short-term pedagogical proposal about Quantum Mechanics teaching at an introductory level. The course was intended to create situations to enhance the acquisition and retention of the fundamental concepts present in the first postulates of Quantum Mechanics. The short-term course had three presentations, the first one in the II State Meeting on Physics Teaching, at the Federal University of Rio Grande do Sul, at UFRGS, Porto Alegre, RS and the other two during a ph ...
We analyze the viability of a short-term pedagogical proposal about Quantum Mechanics teaching at an introductory level. The course was intended to create situations to enhance the acquisition and retention of the fundamental concepts present in the first postulates of Quantum Mechanics. The short-term course had three presentations, the first one in the II State Meeting on Physics Teaching, at the Federal University of Rio Grande do Sul, at UFRGS, Porto Alegre, RS and the other two during a physics meeting at the State University of Santa Catarina, UDESC, Joinville, SC, Brazil. ...
In
Revista brasileira de ensino de ciência e tecnologia. Ponta Grossa. Vol. 3, no. 1 (jan./abr.2010), p. 1-15
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40361)Exact and Earth Sciences (6164)
This item is licensed under a Creative Commons License