The role of explicit instruction in the acquisition of the present perfect
View/ Open
Date
2010Type
Title alternative
Papel da instrução explícita na aquisição do presente perfect, O
Subject
Abstract
This paper aims at analyzing the role of explicit instruction in the learning of the Present Perfect by Brazilian university students in a formal setting. Participants were divided into two groups and tested twice in comprehension and production tasks during a three-week interval. In the second week, the experimental group was exposed to explicit instruction on use and form of the target topic. Results indicate that the explicit instruction group showed overall improvement, providing support to ...
This paper aims at analyzing the role of explicit instruction in the learning of the Present Perfect by Brazilian university students in a formal setting. Participants were divided into two groups and tested twice in comprehension and production tasks during a three-week interval. In the second week, the experimental group was exposed to explicit instruction on use and form of the target topic. Results indicate that the explicit instruction group showed overall improvement, providing support to the claim that explicit instruction is beneficial, or at least it is not prejudicial, to foreign language learning. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho tem por objetivo analisar o papel da instrução explícita no aprendizado do Present Perfect por aprendizes universitários brasileiros em um contexto formal. Os participantes foram divididos em dois grupos e foram testados em sua compreensão e produção da estrutura duas vezes em um intervalo de três semanas. Na segunda semana, os participantes do grupo experimental foram expostos à instrução explícita sobre uso e forma do Present Perfect Tense. Os resultados indicam que os par ...
O presente trabalho tem por objetivo analisar o papel da instrução explícita no aprendizado do Present Perfect por aprendizes universitários brasileiros em um contexto formal. Os participantes foram divididos em dois grupos e foram testados em sua compreensão e produção da estrutura duas vezes em um intervalo de três semanas. Na segunda semana, os participantes do grupo experimental foram expostos à instrução explícita sobre uso e forma do Present Perfect Tense. Os resultados indicam que os participantes do grupo que recebeu instrução obtiveram escores mais altos nos testes, corroborando a ideia de que a instrução explícita é benéfica, ou pelo menos não é prejudicial, ao aprendizado da língua estrangeira. ...
In
Revista brasileira de lingüística aplicada. Belo Horizonte. Vol. 10, n. 4 (2010), p. 837-858
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39077)
This item is licensed under a Creative Commons License