Cidadania, novos tempos, novas aprendizagens : novos profissionais?
View/ Open
Date
2003Type
Title alternative
Citizenship, new times, new learning : new professional?
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Objetiva refletir sobre a cidadania no mundo contemporâneo a partir das novas questões e suas diferentes abordagens. Nesse contexto, a informação e a comunicação são concebidas como elementos essenciais para que os sujeitos sociais construam e exerçam sua cidadania. Nesse processo, os profissionais de Informação e Comunicação se colocam como mediadores. Dessa forma, nasce a necessidade de repensar sobre suas práticas e uma educação que possibilite ter um novo aprendizado que leve a uma visão gl ...
Objetiva refletir sobre a cidadania no mundo contemporâneo a partir das novas questões e suas diferentes abordagens. Nesse contexto, a informação e a comunicação são concebidas como elementos essenciais para que os sujeitos sociais construam e exerçam sua cidadania. Nesse processo, os profissionais de Informação e Comunicação se colocam como mediadores. Dessa forma, nasce a necessidade de repensar sobre suas práticas e uma educação que possibilite ter um novo aprendizado que leve a uma visão global das questões atuais, para que os profissionais possam atuar diante das mudanças no cenário mundial. ...
Abstract
Its primary goal is to reflect about citizenship in the contemporary world starting from the new questions and its different approaches. In this context, information and communication are devised up essential elements for the social characters to build and practice their citizenship. In this process, the information and communication professionals have a mediator role. In this way, there is a need of rethinking their practices and education that allows new ways of learning which bring about a g ...
Its primary goal is to reflect about citizenship in the contemporary world starting from the new questions and its different approaches. In this context, information and communication are devised up essential elements for the social characters to build and practice their citizenship. In this process, the information and communication professionals have a mediator role. In this way, there is a need of rethinking their practices and education that allows new ways of learning which bring about a global view of the present questions, so that the professionals can act in face of the changes of the global scene. ...
In
Em Questão : revista da Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da UFRGS. Vol. 9, n.1 (jan./jun. 2003), p. 69-78
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39706)Applied and Social Sciences (4031)
This item is licensed under a Creative Commons License