Representações do aluno de graduação em enfermagem acerca da prática/papel do enfermeiro : um relato de experiência
View/ Open
Date
1994Type
Abstract in Portuguese (Brasil)
As autoras relatam uma experiência vivenciada pelos alunos da disciplina Introduçao a Enfermagem, ao utilizarem musica, dramatizaçao, telejornal e cartazes, como forma de expressão de sua visão da profissão. Através dessa atividade prática comemorativa do Dia do Enfermeiro, buscaram conhecer as representações do aluno acerca da prática e do papel do enfermeiro. Tal atividade possibilitou a reelaboração de conceitos teóriocos já abordados em sala de aula; constituiu-se como espaço de reflexão do ...
As autoras relatam uma experiência vivenciada pelos alunos da disciplina Introduçao a Enfermagem, ao utilizarem musica, dramatizaçao, telejornal e cartazes, como forma de expressão de sua visão da profissão. Através dessa atividade prática comemorativa do Dia do Enfermeiro, buscaram conhecer as representações do aluno acerca da prática e do papel do enfermeiro. Tal atividade possibilitou a reelaboração de conceitos teóriocos já abordados em sala de aula; constituiu-se como espaço de reflexão dos elementos sugeridos pelas imagens apresentadas na produção dos grupos. As multiplas dimensões da prática profissional, enfocadas nas representações dos alunos, forneceu subsidios para repensar as estratégias do processo ensinoaprendizagem nesta disciplina. ...
Abstract
The authors report a practical experience Which took place with the students of the discipline Introduction to Nursing, about the use of music, drama, Tv news and bills to express their Nursing Conceptions. Through a commemorative practical activity of Nurses' Day, the authors tried to know student's representations concerning the practice and role ofthe nurse. Such an activity enabled us to reelaborate theoretical concepts worked in the classroom and constituted itself a space to think about t ...
The authors report a practical experience Which took place with the students of the discipline Introduction to Nursing, about the use of music, drama, Tv news and bills to express their Nursing Conceptions. Through a commemorative practical activity of Nurses' Day, the authors tried to know student's representations concerning the practice and role ofthe nurse. Such an activity enabled us to reelaborate theoretical concepts worked in the classroom and constituted itself a space to think about the data suggested by the images produced by the sudents team. The multiple dimension of professional practice focused in sudents representations, provived ground to rethink the strategies of the teachig - learning process in the discipline. ...
In
Revista brasileira de enfermagem. Rio de Janeiro. Vol. 47, n. 1 (jan./mar. 1994), p. 61-66
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39559)Health Sciences (10608)
This item is licensed under a Creative Commons License