Show simple item record

dc.contributor.authorOstermann, Fernandapt_BR
dc.date.accessioned2015-05-22T02:00:09Zpt_BR
dc.date.issued1999pt_BR
dc.identifier.issn1806-1117pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/116901pt_BR
dc.description.abstractEste artigo é dirigido a professores de Física do ensino médio com o objetivo de apresentar, de maneira acessível, um importante tópico de Física Contemporânea: partículas elementares. Este trabalho foi produzido a partir da tradução e adaptação de materiais do curso "Topics in Modern Physics" organizado no Fermi National Accelerator Laboratory (Fermilab), Estados Unidos.pt_BR
dc.description.abstractThis work is directed to high school Physics teachers in which we attempt to present, as accessible as possible, an important topic in Contemporary Physics - elementary particles. The text presented here has been produced from a translation and an adaptation of materials from the "Topics in Modern Physics Institute", sponsored by the Fermi National Accelerator Laboratory (Fermilab), United States of America.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.relation.ispartofRevista brasileira de ensino de física. São Paulo. Vol. 21, n. 3 (set. 1999), p. 415-436pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectFísica de partículas elementarespt_BR
dc.subjectEnsino de físicapt_BR
dc.subjectEnsino médiopt_BR
dc.titleUm texto para professores do ensino médio sobre partículas elementarespt_BR
dc.title.alternativeA text for high school teachers about elementary particles en
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb000269822pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Files in this item

Thumbnail
   

This item is licensed under a Creative Commons License

Show simple item record