A centralidade do sexo nas estratégias recentes de promoção da saúde do homem no Brasil
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Date
2014Author
Type
Title alternative
The centrality of sex in recent strategies to promote men's health in Brazil
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O artigo aborda a trajetória do Movimento pela Saúde Masculina, campanha voltada para a orientação da população masculina realizada no ano de 2010. O movimento, promovido pela Sociedade Brasileira de Urologia, centrava sua ação em torno da disfunção erétil, doenças da próstata e andropausa. A análise privilegia os registros do site da campanha que contavam com depoimentos dos profissionais de saúde e dos participantes e seus familiares. Tem como ponto de partida o referencial teórico associado ...
O artigo aborda a trajetória do Movimento pela Saúde Masculina, campanha voltada para a orientação da população masculina realizada no ano de 2010. O movimento, promovido pela Sociedade Brasileira de Urologia, centrava sua ação em torno da disfunção erétil, doenças da próstata e andropausa. A análise privilegia os registros do site da campanha que contavam com depoimentos dos profissionais de saúde e dos participantes e seus familiares. Tem como ponto de partida o referencial teórico associado aos estudos sociais da ciência, em especial a noção de “rede” e as distinções relativas a gênero e sexualidade. Problematiza a associação direta entre sexo e saúde do homem, a partir de um foco privilegiado na disfunção erétil. ...
Abstract
The article discusses the trajectory of the Movement for Men’s Health, a campaign held in 2010 that intended to advise the male population about health disorders. The movement promoted by the Brazilian Society of Urology put its focus around the erectile dysfunction, prostate diseases and andropause. The main object of analysis are the contents of the campaign website that relied on testimony from health professionals and patients and their families. The theoretical orientation comes from the f ...
The article discusses the trajectory of the Movement for Men’s Health, a campaign held in 2010 that intended to advise the male population about health disorders. The movement promoted by the Brazilian Society of Urology put its focus around the erectile dysfunction, prostate diseases and andropause. The main object of analysis are the contents of the campaign website that relied on testimony from health professionals and patients and their families. The theoretical orientation comes from the framework associated with the social studies of science, in particular the notion of “network” and the distinctions relating to gender and sexuality. The conclusion aims to identify a direct association between sex and men’s health, from a privileged focus on erectile dysfunction. ...
In
Revista de antropologia. São Paulo, SP. Vol. 57, n. 2 (jul./dez. 2014), f. 173-214
Source
National
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